tirsdag den 19. oktober 2010

De første copics

Jeg bliver ofte spurgt om hvilke farver man bør starte med at købe når man skal igang med Copics, og det er næsten umuligt at svare på. Det kommer meget an på hvilke type stempler man gerne vil farvelægge. Hvis det er blomster og blade er det nogen lidt andre farver jeg vil anbefale end hvis det er mennesker og dyr. Og så er det jo også meget en smags sag, nogen kan lide skarpe klare farver, andre er til de mere douchede.

Ikke desto mindre har jeg prøvet at sammensætte 10 farver, som kunne være et godt udgangspunkt. Det er blot et forslag, så du er velkommen til at skifte dem ud som du synes. Måske du hellere vil have en lilla end den blå.

De 10 farver er: E00, E21, E35, E57, Y21, B95, YG63, C5, R32, R35 og så må du endelig ikke glemme Blender pennen 0. Så det er 11 Copics ialt.

Men hvordan skal du så bruge farverne, når du kommer hjem og skal igang. Jeg har lavet en lille video der viser hvordan jeg typisk farvelægger, og hvor jeg bruger netop de 10 farver her.



Og så lige et billede af hvordan den lille Magnolia pige endte op med at se ud:


Jeg har kun brugt 8 af de 10 farver til at farvelægge hende med. Der er også en blå og grøn i sættet. Så her kommer lige en lille hurtig video til hvordan de kan bruges sammen med den grå.



Og her til sidst kommer så forskellige ekspempler på hvordan du kan bruge de brune og den gule til hårfarver, eksemplet jeg bruger i videoen er ikke repræsenteret her:


Fra venstre: Første pige: Y21, E21, E35, anden pige: Y21, E21, tredje pige: E21, E35 og fjerde pige: E35, E57.

Rigtig god fornøjelse med at farvelægge :)

3 kommentarer:

  1. Super med eksperthjælp som alle kan forstå. Tak for det Lina ;o)

    SvarSlet
  2. Kanon ... jeg har brugt vejledningen med med nogenlunde de samme farver bare i Promarkere. Tak for det :)

    SvarSlet