fredag den 25. februar 2011

Fredags skitsen 25. februar

Denne gang er skitsen et kort, men kan sagtens konverteres til et layout istedet. Jeg har lavet et staffeli kort, som er min absolut favorit kort at lave. Synes de er sjove at lave, og ser flotte ud når de står fremme, hvor man både kan se motiv og hilsen.
Som du kan se, har jeg lavet lidt om i skitsen. Da jeg bruger ensfarvet karton som baggrund, synes jeg den blev lidt tom foroven. Jeg har brugt Suede Dark Brown og Papaya Puree Medium Prismatic karton. Mønsterpapiret er In Love fra My Mind's Eye So Sophie serie. Mønsterpapiret er blevet punchet med en Martha Stewart border punch, og de små blomster er lavet med Small Retro Flower punchen.
Jeg har lavet en kort video der viser hvordan man lavet et staffeli kort, som du kan se herunder.



Og så har jeg også optaget en video mens jeg farvelagde Tilda With Many Hearts. Jeg forklarer ikke noget undervejs, så video'en er udelukkende til inspiration. Den viser også hvordan jeg får glimmer på hjerterne. Hvad den ikke viser er, at efter limen er tør, har jeg forsigtigt farvet henover glitteret igen med copic R59. På den måde fik jeg hjerterne med præcis den farve glitter jeg ville have. Vær dog meget forsigtig hvis du farvelægger henover glitter, da det godt kan flosse penselspidsen på din copic. Dup heller forsigtig ned på, end at køre henover det.

Til farvelægning har jeg brugt følgende copics: Hud: E21, E51, E50, R20. Hår: E49, E57, E35, E21. Kjole: R27, R22, R20. YR07, YR04, YR02, YR00. Støvler: W7, W5, W3. Hjerter: W7, R59. Skygge: W3, W1. Halo: B60.

Jeg valgte at vise at jeg, som sædvanlig ;), havde fået copic farve på mit bord. Det er super nemt at få af igen. Brug noget desinficerende håndrens (med alkohol i) til lige at tørre bordet rent med.

Rigtig god fredag
/Lina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar