onsdag den 2. februar 2011

Endnu flere copics ;)

Den sidste post i forbindelse med forslag til hvilke farver man kan starte ud med, når man skal igang med Copics. Med de 10 her vil du så være oppe på 30. Nå ja, og Blender pennen. Jeg har ikke lavet nogen video denne gang, da det blot ville være mere af det samme fra de to forgående indlæg. Men hvis du gerne vile have en video hvor jeg arbejder med den sorte hårfarve, så sig endelig til, så lægger jeg en op.

Og nu til farverne. De resterende 10 farver jeg vil foreslå er W7, W5, W3, C7, 100, E31, B00, R59, RV000, RV10. Sammen med de foregående 20 vil du nu have en god base af farver.

Stemplet er Tilda with many hearts. Til hendes hud har jeg brugt E21, E51, E50 og R20. Håret er farvelagt med 100, C7, C5 og C3. Her er 100 og C7 nye. Når du farvelægger sort hår, så pas på at der ikke er for meget 'highlight', lys farve, i håret, da det ellers kommer til at se mere gråt end sort ud. Samtidig skal du dog være opmærksom på at 100 er så mørk at den fjerner alle detaljer, så pas på med at bruge for meget af den også. Hjerterne er farvet med W7 som skygge farve og R59. R59 er min personlige favorit blandt de røde, men den er desværre alene i sin serie, derfor bruger jeg den varme grå istedet til skygge. Kjolen og støvlerne har fået RV10 som skygge og RV000 som grundfarve. Forskellen mellem de to er noget tydeligere i virkeligheden, desværre forsvinder kontrasten mellem de to i min skanner. Men de lyse RV farver giver en fin lyserød farve. Som skygge på jorden har jeg brugt W5, W3 og 0 langs kanten af skyggen´. Til sidst har jeg givet hende en 'halo' med B00 og blendet med 0. En 'halo' er en meget lys skygge, ofte i en lys blå eller meget lys grå, hele vejen rundt om dit motiv. Det giver illusionen af en baggrund, så dit motiv ikke 'flyder rundt'.

Ovenover viser jeg den sorte hårfarve, men med de 10 nye farver her er der selvfølgelig også flere hårfavre kombinationer, så her kommer lige to mere.

Med de varme grå kan du give dine motiver en mere 'gråhåret' hårfarve. Med W7, W5 og W3 bliver den relativt mørk, men du kan altid udelade W7. W serien er også rigtigt god til sort eller grå dyr (som katte og hunde og heste), da den har den varme brune undertone. Og med den nye E31 har du en ny 'highlighter' til brunt hår, der også er god at bruge til lyse områder i træ.

Rigtig god fornøjelse med at farvelægge
/Lina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar