fredag den 16. september 2011

Når farven ikke passer


Ja, jeg er allerede gået igang med julekortene. For hvis jeg ikke starter nu, sidder jeg manisk i starten af december og prøver at nå dem alle sammen. Og så er det jo bare dejligt at vi har fået de skønneste julepapirer fra BoBunny og Kaisercraft i forretningen.

Desværre havde jeg lidt svært ved at matche de røde Copics i Ciao serien til de nye lækre julepapirer. De var alle lidt for skarpe, lidt for klare. Så løsningen blev at lægge en brun base først, for derefter at farve henover med de røde. I eksemplet nedenunder har jeg brugt E33, men hvis du synes den bliver for mørk kan E31 også sagtens bruges til formålet. Eller W1 eller W3 for et lidt andet 'look'.

Stemplet er Lighting Edwin fra sidste års Magnolia jule kollektion. Det er den venstre udgave der har fået en brun base først. Og som det kan ses er den noget mere mørk og mat i farven end den til højre, og matcher nu meget bedre papirene.

I video'en kan du se hvordan jeg først lægger den brune base. Jeg beklager tidsrummet i midten hvor der ingen musik er.




Matchende copic farver jeg selv bruger til disse papirer er: G94, G99, R35, R37, R59, E31, E33, E35 og E37 og så W serien hvis du mangler lidt grå. Og vil du gerne have lidt blå, selvom det ikke er en farve der kan ses i papirene, ville jeg personligt bruge B93, B95 og B97 da de er dejligt matte og støvede. Husk at jeg med de røde, netop for ikke at få dem for klare, lægger den brune base først.

Rigtig god fornøjelse
/Lina

2 kommentarer:

  1. Julen er reddet... :o) - tak for tippet.. :o) Weeeeeeee

    SvarSlet
  2. Ja ja søde Lina selvom du ikke lige synes at farver matcher 100% så synes jeg nu stadig at det er et super sødt julekort, og ja det er slet ikke for tidligt at gå i gang. God Jul ;o)

    SvarSlet