torsdag den 29. september 2011

Halloween Copics

Ved godt det ikke er ret dansk, men jeg eeeelsker Halloween. Fantastisk højtid. Og blev meget glad da jeg så Authentique's Glowing serie i forretningen, som indeholder de skønneste Halloween papirer. Så var det bare igang med at farvelægge og lave kort. Men det er ikke super nemt at matche Copic's til de lidt mere støvede og matte orange farver der er i denne serie. Så her er 3 mulige løsninger på det problem.

Fest og farver:
Her valgte jeg at ignorere forskellen. Synes egentligt ikke det gør noget at mit motiv er i klare og friske farver, på en mere støvet baggrund. Det skaber bare en god kontrast, som får mit motiv til at stå mere frem. Har brugt Cool Grey serien til sort og grå (C5, C7 og 100). Til de orange nuancer er det Y38, YR16 og YR68. Og en af mine favorit lilla kombos V12, V15 og V17. Og som sidste 'twist' på farverne brugte jeg YG11 og YG23 som mine grønne.
Mat og matchende:
Hvis du aligevel synes ovenstående er for skarpe farver til papirene, kan du prøve at farvelægge på kraft/kvist karton. Der findes mange forskellige former for kraft og kvist karton, så prøv dig lidt frem og se hvordan dine copics reagerer på papiret. Her er Tilda igen, farvelagt med nøjagtig de samme farver som ovenstående kort, men denne gang på kvist karton.
Mørk og 'spooky':
Hvis du ikke synes nogen af ovenstående er gode til papirene, så kan du vælge at farvelægge udelukkende med de grå toner. Jeg valgte Warm Grey serien samt 100 til disse papirer, da de har denne varme matte glød. Men samme model kan sagtens bruges med Cool Grey serien til mere skarpe og farverige papirer. Og valgte igen at farvelægge på kvist karton, men kunne også sagtens have brugt mit almindelige Copic papir.

Og til sammenligning kommer lige et billede af de 3 Tilda'er ved siden af hinanden, så forskellen rigtige kan ses.
Rigtig god fornøjelse
/Lina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar